Odmítavý postoj politické reprezentace

Od listopadu 2023 jsme absolvovali mnoho schůzek a jednání za účelem změny zastaralého projektu modernizace dráhy. Ale vždy jsme se setkali s vyhýbavou odpovědí typu – „tento argument slyšíme poprvé, ještě ho nikdo nepředložil“ nebo „projekt byl schválen centrální plánovací komisí Ministerstva dopravy v roce 2019, a již není možné jej v této fázi měnit“ apod.

Úsek Veleslavím – Ruzyně nebyl nikdy veřejně projednáván. Na prezentacích předchozích úseků jsme vždy slyšeli jen ujištění, že na tento úsek ještě není rozpracovaný a projednání bude až bude k této variantě více detailů.
Je bezprecedentní politická chyba, že projekt modernizace nebyl představen a veřejně diskutován s občany Liboce a Ruzyně. Kdyby politici a projektanti poslouchali, tak potřeba zlepšit prostupnost přes trať byla místními požadována již v roce 2008 při projednání projektu EIA. Zahloubení trati bylo požadováno opakovaně např. na jednání občanů s MČ Praha 6 za účasti investora a projektanta v listopadu 2021.

Právě politická reprezentace by měla naslouchat „svým občanům“. Od Sudop Praha a.s. jsme obdrželi studii proveditelnosti, která potvrzuje, že náš záměr a požadavek na zahloubení je realizovatelný. Takové řešení zachová stávající povrchové vazby, a navíc skryje trať za stávají val u rybníka, což eliminuje hluk u rybníka, zachová zde klidovou zónu umožní vést cykloradiálu v ose trati z centra Prahy až do Ruzyně.

Politici by si měli uvědomit, že diskuse s občany, kteří jsou záměr postižení je dnes nejen nutný ale i běžný nástroj, jak stavět úspěšně a rychle dopravní liniové stavby.
Jako příklad lze uvést veřejné projednávání plánovaných vysokorychlostních tratí (VRT) kde Správa železnic organizuje setkání s občany dotčených území. Musíme trvat na tom, že modernizace trati Praha Kladno musí být veřejně projednána jako každá významná liniová stavba.

Další novinky

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas.